Breaking News
Loading...
Friday 13 June 2014

ESP & ALFALFA





  • Kaya dalam nutrisi dan mineral surih
  • Mengurangkan toksin
  • Melegakan rasa kebas dan sakit sendi
  • Merendahkan kolestrol
  • Mengandungi enzim penting untuk penghadaman makanan

Perbezaan Shaklee :-

Alfalfa Shaklee/Alfalfa Complex merupakan formula Shaklee Signature yang pada asalnya dibangunkan oleh Dr Shaklee dalam tahun 1950-an.

Diperbuat daripada tanaman Alfalfa (Medicago Sativa) secara organik di California yang bebas dari pestisid, herbasid dan menggunakan bahan kompos/baja bebas kimia. Alfalfa juga dikenali sebagai "Raja Segala Tumbuhan". Medicago Sativa memiliki gred yang paling tinggi dikalangan tumbuhan alfalfa. Tumbuhan ini membesar dan akarnya boleh mencapai sehingga 20 kaki ke dalam tanah untuk menyerap pelbagai nutrisi. Daun alfalfa  dari Shaklee hanya dituai apabila ia telah mencapai tahap kematangan mutlak. Daun alfalfa yang telah matang kaya dengan klorofil. Daun2 ini dikeringkan dengan udara semulajadi bagi mengekalkan nutrisi yang terkandung di dalamnya. Manakala bahagian lain yang tidak penting akan dilupuskan.

Kemudian, daun2 yang telah dikeringkan akan dibiarkan menjadi serbuk sebelum dikompres menjadi tablet. Keseluruhan proses ini dijalankan dibawah pengawasan dan kawalan Shaklee yang sangat ketat dan teliti. Setiap tablet alfafa shaklee mengandungi 300mg.

Manfaat Utama :-

Tumbuhan yang sangat kaya dengan pelbagai nutrisi - Alfalfa telah digunakan manusia sejak lebih dari 2500 tahun dan telah dikenalpasti sebagai makanan yang paling kaya dengan pelbagai nutrisi dan zat galian. Ia membekalkan nutrisi yang mana kebanyakannya tidak terdapat di dalam buah2an mahupun sayur2an. Ia kaya dengan protein, asid amino, klorofil, serat, 15 zat galian, 10 vitamin, 8 enzim dan fitokimia. 10 biji alfalfa menyediakan nutrisi yang menyamai segelas susu.
  • Mencuci hati, darah dan usus - ini adalah makanan yang sangat beralkali yang boleh mengembalikan kenormalan badan yang berasid, menghilangkan toksin dari badan, membersihkan hati, kolon, darah dan mencantikkan kulit dan otot
  • Melawan Alahan - memperbaiki  keadaan kulit dan hidung sensitif , kurap, bau badan dan ulat air   (athlete's foot) dengan berkesan
  • Baik untuk perubahan patologi di dalam usu dan perut -  memperbaiki masalah saluran penghadaman seperti kembung, hyperacidity, ulser gastrik, hepatitis dan sembelit
  • Menyingkirkan lemak dan kolestrol - kajian klinikal terbukti bahawa penggunaan jangka panjang daripada alfalfa akan menghapuskan lemak, mengurangkan kolestrol, mencegah penyakit jantung, strok dan darah tinggi. Hanya alfalfa sahaja mengandungi saponin, seperti span yang bertindak sebagai serat yang menyerap kolestrol.
  • Melawan tumor - memakan 30-50 tablet untuk mengalkalikan badan dengan itu memperbaiki sel2 kanser dan membuang tumor
  • Melegakan keletihan - melegakan keletihan dan sebagai rawatan kepada kebanyakan penyakit
  • Mencegah / merawat atritis - melegakan sakit atritis dan kesakitan


Fungsi/Kebaikan Alfalfa Shaklee ialah:

รผ  Melegakan sakit sendi & belakang
รผ  Melawan alahan & ekzema
รผ  Menyingkir lemak & kolesterol
รผ  Merawat Arthitis
รผ  Merawat asma
รผ  Merawat keputihan bagi golongan wanita
รผ  Bertindak sebagai Kacip Fatimah untuk para isteri
รผ  Memulihkan urat selepas bersalin
รผ  Meningkatkan stamina para suami
รผ  Membantu masalah pencernaan & penghadaman
รผ  Melegakan pembuangan angin & sembelit
รผ  Memberi kelegaan sewaktu haid
รผ  Melawan tumor


Rekomendasi Alfalfa Shaklee :

Untuk kesihatan berpanjangan : 2 kali sehari - sehari 10 biji 

Larutkan 10 biji Alfalfa Shaklee di dalam air, campurkan 3 biji Shaklee Peppermint - Ginger dan jus buah2an  atau jus pekat untuk rasa yang lebih enak. Ia baik untuk sistem usus dan perut. Sesuai untuk diminum pada bila2 masa. Cara pengambilan 10 biji alfalfa sehari yang mana menyamai segelas susu.

Untuk pencucian usus dan detoksifikasi, mencuci darah, melawan kanser - 3-4 biji sehari, 10 biji setiap pengambilan ( diambil dengan air kosong).











Yusni Hj Yusof
Shaklee Independent Distributor [ SID 953869 ]
#HP 012 6608037 | email : ashrin149@gmail.com


Produk ini adalah makanan tambahan dalam kehidupan seharian BUKAN mendiagnos, mencegah, merawat & menyembuhkan sebarang penyakit





Newer Post
Previous
This is the last post.

0 comments:

Post a Comment

Copyright © 2014 KESIHATAN ADALAH HARTA All Right Reserved